8 Ağustos 2017 Salı

Güney Kore'de ve Japonya'da Ücretsiz Wifi

Geçtiğimiz Temmuz ayında 10 gün Güney Kore'de ve 10 gün Japonya'da yıllık iznimin tümünü tükettim. Yayınlamak üzere birçok video çektim, telefonumun hafızası fotoğraflar sebebiyle dolmuş durumda! Ancak ben bunları yayınlamak için fotoğraf/video düzenleyecek vakti bir türlü bulamadım. Bu sebeple öncelikle hepimiz için önemli olan ücretsiz wifi olayını açıklığa kavuşturmak istedim.

Her iki ülke için de gitmeden önce çok fazla araştırma yaptım. Neredeyse tüm yazılarda ve yabancı youtuberların videolarında Güney Kore'de ücretsiz wifi erişimi olduğu ancak Japonya'da kesinlikle çok fazla wifi olmadığı bu sebeple pocket wifi almamız gerektiği belirtiliyordu.

Pocket Wifi = Taşınabilir Wifi

Gerçekten de Güney Kore'de her yerde wifi vardı. Hava alanı dahil her turistik ve yarı turistik yerlerde ücretsiz wifi bulunuyordu. Genelde isimleri; Publif Wifi Free, Seoul Public Wifi vb.'ydi. Gittiğimiz her mekanda wifi vardı, wifi şifresi kasanın orada genelde not şeklinde belirtiliyordu.

Japonya'ya ise biraz korkarak gittik çünkü zaten paramızın Avrupa gibi Asya'da da hiçbir değeri olmadığı için her şey bize göre oldukça pahalıydı. Bir de pocket wifi almak istemiyorduk. Birlikte gittiğim kuzenim ilk gün pocket wifi almayı teklif etti ancak ben "önce bir iki gün kalalım, gerçekten dedikleri gibiyse zaten alırız" dedim. İyi ki de öyle demişim. Çünkü gerçekten Güney Kore gibi Japonya'da da çoğu yerde wifi vardı. Tek farkı Japonya'daki ücretsiz wifi ağına bağlanmak için üye olmak gerekiyordu. Tıpkı bir siteye üye olur gibi üye olup ücretsiz olarak bağlanabiliyorduk. Ben genelde "Facebook ile üye ol" seçeneğine tıklayıp 1 dakikada bağlanabiliyordum. Özellikle her metroda wifi var, "Metro Wifi" olarak geçiyor ismi. Yol konusunda bu şekilde sıkıntı yaşamadık.

Güney Kore'de olduğu gibi Japonya'da her cafede wifi yoktu. Zaten kahve içmek için bir cafe bulmak oldukça zordu. Özellikle Osaka ve Kyoto'da. Kahve içmek için 20 dakika yol yürüyüp hala bir mekan bulamayışımız dün gibi aklımda. Güney Kore'de o kadar farklı ve güzel ambiyanslar oluşturularak dizayn edilmiş o cafelerden hiç ama hiç eser yoktu. Neyse, bu farklı bir konunun yazısı.

Özetle her iki ülkede de wifi açısından herhangi bir zorluk yaşamadık. Tüm tatilimiz boyunca ülkelerin public wifi ağlarını kullandık. Kendilerini tebrik ederim.

*Bu arada Tokyo'da airbnb.com aracılığıyla ev kiralamıştık. Ev sahibi bize pocket wifi vermişti ve gün içerisinde sürekli pocket wifi'yi yanımızda taşıyorduk. Ancak hiç kullanmadık. İlk tercihimiz hep ücretsiz olan olduğu için boşu boşuna insanların kotasını bitirmeyelim dedik :)


0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 mostepotente