5 Temmuz 2017 Çarşamba

Araç Kiralamak / Windycar, arguscarhire.com, Essence Car Rental, Avis Hakkında!

rent a car ile ilgili görsel sonucu

Bu zamana kadar araç kiralamak için üç farklı şirketle ayrı ayrı deneyimler yaşadım. Sizlerde araç kiralamak istiyorsanız ve “nereden araç KİRALAMAMAM gerekir” diye merak ediyorsanız sonuna kadar okuyun J

Araba kiralamak istemiştim ancak daha önce ne araç kiralamıştım, ne çevremde araç kiralayan vardı ne de öncesinde bu durumu planlamıştım. İlk aracımı Windycar’dan kiraladım ve sonrasında da ihtiyacım olduğunda her zaman araç kiralamaya karar verdim.


Windycar: Skyscanner.com’da araç kiralama bölümünde tarihleri, teslim alacağım yerin (Atatürk Havalimanı) bilgilerini girdim ve en ucuz araç windycar olarak karşıma çıktı. Bu sebeple ilk araç kiralama deneyimimdeki adresim windycar oldu. Site üzerinden ödeme yaptığımda daha ucuz oluyordu. (Bu tüm araç kiralama şirketleri için geçerli sanırım, online ödemeler daha ucuz –güya indirimli- oluyor.)
Aracı internet üzerinden kiraladım, ek sürücü için ayrıyeten bir ücret ödedim. Bir de aracı kiraladığımda karşıma ek sigorta çıktı. Ek sigorta seçeneğiyle belli bir limite kadar kullanıcı beyanıyla hasar sigorta tarafından karşılanıyordu. Ufak çizikler, lastik patlaması, cam kırılması vs.
Daha sonra Atatürk Havalimanına arkadaşımla birlikte gittik. Sözleşmeye her ikimizde imza attıktan sonra aracı teslim aldık. Araç teslim alınırken görevli araç üzerindeki kusurları kağıda işaretleyip bize teslim etti.
Aracı 3 gün için kiralamıştım. Cumartesi akşamı almıştım, Salı akşamı iade etmem gerekiyordu. Ancak Pazartesi günü öğle yemeği için Levent’e giderken aracın lastiği patladı. Hemen benzinciye gidip yedek lastiği taktırdık. Aracı da bu sebeple bir gün öncesinde teslim ettik çünkü yedek lastikle TEM’de araç yana yata yata gidiyordu.
Yaptırdığım ek sigorta lastik yarılmasını karşıladı. Evet aslında lastik patlamamış, yarılmıştı. Zaten ek sigorta da patlamaları değil yarılmaları karşılıyormuş. Ek olarak depozitodan 5 TL (aslında daha fazla olması gerekiyordu) OGS ücreti aldılar. Ve depozitoyu bana geri iade ettiler. Windycar’ı bu sebeple öneriyorum.

Arguscarhire.com aracılığı ile araç kiralamak: 19 Mayıs tatili için tekrardan araç kiralamak istedim ve tekrardan skyscanner.com’a girerek araçları listeledim. Bu sefer en ucuzu arguscarhire oldu ancak arguscarhire bir araç kiralama aracı şirketi. Örneğin biz o gün essence car rental’dan aracı arguscarhire.com aracılığı ile kiraladık. VE HAYATIMIZIN HATASINI YAPTIK.
Aracı kiralarken online ödeme seçeneğinde kısmi ödeme yapabiliyorduk kalanını ise ofiste ödeyebileceğimiz yazıyordu. Biz de iyiki kısmi ödeme yapmışız, tam ödeme yapsaydık daha fazla tutar ile dolandırılmış olacaktık!

Aracı 5 Mayıs tarihinde kiraladık. Kira gününe iki gün kala ar arda firma bizi 3 kere aradı. Bize araç ile nereye gideceğimizi sordular. Sordukları soruyu cevapladık ancak birkaç saat sonra farklı bir kişi arayarak sordu. (Windycar’da böyle bir şeyle karşılaşmadık.)
Kira gününe bir gün kala tekrardan aradılar ve kiraladığımız aracın müsait olmadığını ve EK BİR ÜCRET İLE daha üst model bir aracı alabileceğimizi söylediler. Önce tamam dedik ancak bu sefer tekrar aradılar ve kiralama saatimiz belli olmasına rağmen sürekli aracı ne zaman alacaksınız, siz ne taraftan geliyorsunuz, aracı biz getirelim dediler. Biz çalıştığımız için aracı iş çıkışı alabileceğimizi söyledik ancak ısrarla aracı kendileri getirmek istediler. Metro çıkışına getirebileceklerini söylediler ancak sözleşme nasıl imzalanacak, evrak fotokopileri nasıl alınacak vs vs. gibi sorular aklımızda uçuştu. Biz de firmaya güvenmedik ve aracı kiralamayacağımızı, ayrıca ek ücret ödemek istemediğimizi söyledik. Ve ardından rezervasyonumuz iptal edildi. Ancak hesabımızdan alınan ücret İADE EDİLMEDİ. (61,03 TL)

Sonrasında site üzerinden kayıt açtım, firmaya özel olarak ayrıca mail attım. Ancak hiçbir şekilde dönüş alamadım. En son bankama harcama itirazında bulundum. İtirazda bulunduktan bir süre sonra bana mail ile dönüş yaptılar. Olumsuzluk için özür dilediler ve incelediklerini söylediler. Ancak bugün tam 2 ay olmasına rağmen hala bir gelişme olmadı ve iade edilmedi. Bu sebeple hala banka tarafında harcama itirazımın sonuçlanmasını bekliyorum. Harcama itirazları en fazla 120 gün içerisinde sonuçlanıyormuş. Beklemekten başka çarem yok ancak arguscarhire.com ve ESSENCE CAR RENTAL’dan kesinlikle uzak durun.


Avis: Son anda aracımız iptal olunca ve tek müsait araç Avis’te olduğundan 19 Mayıs için Avis’ten araç kiraladık. Aralarında en profesyonel olanı kesinlikle Avis’ti. Aracı havalimanından teslim almaya gittik. Evrak işlemlerinden sonra servis ile bizi araçların olduğu yere götürdüler. Bizden herhangi bir ek ücret talep etmeden daha üst model bir araç kiraladılar. Seyahat sonrası ise bizi arayarak olumlu olumsuz görüşlerimizi istediler. Windycar daha uygun olduğu için ilk tercihim Windycar olur ancak Avis kesinlikle bu işte daha profesyonel.

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 mostepotente