19 Şubat 2014 Çarşamba

Bankada Staj / Bankada Stajyer Olmak



Eğer ikinci bir şansım olsaydı bankada staj görmek yerine bir muhasebe bürosuna giderdim. Böylece en azından yıl sonunda meslek bilgisi elde etmiş olurdum, kahve nasıl yapılır sorusunun cevabını değil.

2008 yılının Eylül ayıydı. Yeni bir kanunda Anadolu meslek lisesi öğrencilerinin yaz ayında değil eğitim dönemi boyunca staj görmesi gerekiyordu. Okulumdan ayrılacağım son yılda, haftanın 3 günü çalışacaktım. Bu durum beni öğrencilikten iyice soyutlaştırmıştı. Öyle ki yıl ortasında hiçbir müdürün dediklerini önemsemiyor, "onun benimle bu şekilde konuşmayı hakkı yok" diyerek atarlanıyordum.
Neyse, lafı uzatmayalım. Bu yazımda lise veya üniversite öğrencileri için ipucu ve yaşadığım tecrübeleri yazacağım. Belki naylon staj yapabilirsiniz yazı sonunda, kim bilir!


-İlk olarak asla ama asla aynı sınıftan biriyle staj yeriniz aynı olmasın. Sınıfın en salak kızıyla 8 ay çalıştım. Üstelik haberim bile yoktu. Yanlış hesaba bankamatikten para yatırmalar, para kaybetmeler, dosya karıştırmalar vs vs. Arkadaşınızın iş ortamında nasıl olacağını bilemezsiniz. Benim gibi başkasının kabahatiyle notunuzun etkilenmesini istemiyorsanız uzak durun derim.

-Bankada CIF dosyaları diye dosyalar vardır. Bunlar müşteri dosyalarıdır. İçerisinde ikametgah, ücret bordrosu, kimlik fotokopisi gibi gerekli evraklar bulunur. Bu dosyalar müşteri numarasına göre sıralıdır. Bireysel müşteri temsilcisi size müşteri numarasını yazar ve siz o müşteri numarasına göre önce klasörü sonra dosyayı bulursunuz. Zaten hepsi küçükten büyüğe sıralıdır. Onları sıralamakta tam bir işkence!!

-Banka işlemleri ile ilgili bir şeyler öğreneceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Müşteri bilgilerini görmemiz yasak olduğundan hiçbir şey öğretmiyorlar. Şanslıysanız defter basmayı öğrenebilirsiniz benim gibi.

-Stajımın yarısı müdürün asistanıyla geçmişti. En iyi öğrendiğim şey telefonlara bakmak, telefon aktarmak ve konferans görüşmesi yapmak olmuştu.

-Sizden misafirler için sürekli çay ve kahve isterler. Saat 17:00'dan sonra ise Türk kahvesi!! Bu kahve olayına o kadar alışmışlardı ki bahanelerle bile zor kurtuluyordum. Ben de en sonunda şekersiz bol acılı kahve yaptım ve bu işten de kurtuldum. Gerçi sonradan azarı yemedim değil ama en azından ben istediğim oldu. Size hiçbir şey öğretmeyen insanlara hizmetçilik yapmak zorunda değilsiniz. Bizden sonra gelen stajyerler "bu benim işim değil" diyebiliyormuş. Keşke bizde deseydik.

-Sürekli ama sürekli banka çalışanları banka işini kötüler. "Delirdiniz mi? Bu iş yapılır mı?" "Dert mi arıyorsunuz?" "Ben sizin yerinizde olsam asla bankacı olmam. Yapılacak iş değil." ve milyon tanesi. Temizlik görevlisinden portföy yöneticilerine kadar herkes bu lafları söylerler. Önceleri gerçekten problem ediyordum "acaba yanlış mesleği mi seçtim" diye. Ancak aradan geçen 6 sene bana şunu öğretti: "Kimse işinden memnun değil. Çünkü herkes memnuniyetsiz." Çalıştığım veya staj gördüğüm onca yerde işini severek yapan bir insan görmedim. E istifa edin o zaman! Ona da yanaşmıyorlar. Boş zırvalıktan başka bir şey değil anlayacağınız.

-Her bölüm diğerlerinin dedikodusunu yapar ve siz stajyer olarak her bölüme de bakıyorsanız hepsini duyarsınız. Daha ilk hafta "bunların hepsi koca karı gibi!!" demiştim. Gerçekten inanılmaz bir dedikodu kapasiteleri var.

-Şube çalışanları ile ilgili:
Şube Müdürü: Bizim şube müdürü pek egosu tavan bir adam değildi. Öyle ki yemeğe çıktığımız bir gün bizi görmüş ve yanımıza oturmuştu. He bu çok mu mükemmel bir olay? Tabii ki hayır. Fakat o zamanlar karşımda gerçekten çok mühim bir iş adamı duruyor sanıyordum. Şimdi şube müdürlüğü o kadar da önemli bir meslek değilmiş gibi geliyor. Ticari Portföy Yönetmeni: Sermayesi yüksek olan firmalara bakarlar. Örneğin: Ülker, Koç Holding, Sabancı gibi. KOBİ Portföy Yöneticisi: Küçük işletmelerle ilgilenir. Sermayesi düşük veya şahıs işletmeleriyle. Bireysel Müşteri Temsilcisi: Senin benim gibi vatandaşlarla ilgilenirler.
Operasyon Müdürü: Muhtemelen sizi işe alan kişidir. Operasyon bölümünün müdürüdür. Gelen fax, işlemleri, talimatlar vs. buraya yönlendirilir.

Yıl sonunda bunlara ek olarak nasıl fax çekilir, nasıl fotokopi çekilir, ekrana evrak nasıl taranır, telefon nasıl açılır gibi öğrenilmesi güç, hazine değerindeki bilgileri öğrenirsiniz.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Hatırladıkça yazarım.

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 mostepotente