2 Mayıs 2017 Salı

Küllü Kumral Saç Rengi İçin igora 0.22 Saç Boyası



Elbette ben de yıllardır herkes gibi doğal küllü kumral veya bebek sarısı dediğimiz saç rengini istiyorum. İlk olarak kuaföre bu renk için gittiğim de alakası olmayan bir renkle karşılaşmış ve daha sonrasında ise saçımdaki boya akarak karamele dönmüştü.

Ve yıllarca da karamel rengi ve benzer tonlarıyla yaşamaya devam ettim. Arada canım sıkıldığında koyuya boyuyor sonra tekrar açıyordum ancak her ne kadar küllü renk boya alsam da saçımda karamellik veya kahvelik oluyordu.

Defalarca türlü türlü saç boyalarını denedim. Loreal, Koleston, Syoss, Garnier, Palette, Neva Color.. Hatta şuan adını hatırlamadığım ama 3.5 TL’ye aldığım bir boyayı bile denemiştim. Ancak ne yazık ki şu yukarıdaki rengi elde edemedim.



Son bir ay da ise küllü renk için igora markasına ait 0.22 numaralı boyanın tek çare olduğuyla ilgili bir çok yazı okudum. Ve tabi ki denedim.
Boyayı n11.com’dan kargo dahil 18 TL’ye aldım.



Öncelikle saçım aşağıdaki renkteydi. Güneşte ve normal zamanda:






İstediğim saç ise aşağıdaki gibiydi J

 


Her ne kadar açıcı sürmediğim için bu rengi elde edemeyeceğimi bilsem de en azından birkaç koyu tonu olur ve sonrasında ise saçlarımın uçlarını açtırırım diye düşündüm. Böylelikle saç uçlarım oksijen suyuyla açılmış gibi turuncumsu olmazdı dedim. Ama tabi ki hayaller ve hayatlar.

Aşağıdaki üç boyayı karıştırdım. Tıpkı dedikleri gibi 0.22 boyayı fındık tanesi kadar koydum. 2 boya olduğu için 2 fındık tanesi kadar.




Ve hayallerle:





Hayatlar:






Saç diplerimde hala kahvelikler var ama uçlarındaki kahvelikler gitti (normal ışıkta). Ofis ışığında diplerim daha kahve duruyor, uçları daha donuk. Boyamasam da olurdu dediğim bir renk elde ettim ve boşu boşuna hem zamanıma, hem saçıma, hem de parama yazık oldu. Yukarıda ofis ışığında, flash varken ve güneşte ayrı ayrı saçımın fotoğrafını çektim. Gördüğünüz gibi eski saçımla hiçbir farkı yok.



Sanırım bu rengi elde etmenin tek yolu iyi bir kuaföre gitmek. Tam da bu rengi elde edebileceğim bir kuaför buldum ancak bana fiyat olarak 600 TL dedi. Ev kirasına saç boyası mı olur? Oluyormuş.


Eveeeeeet, yıllar sonra gelen edit: Mart 2019'da tam da ev kirası olan 600 TL'ye saçımı boyattım. onerceliq adında instagramda bulunan ve sayfasında hep o istediğim küllü kumral saçı yapabileceğini düşündüğüm kuaföre gittim. Kuaförde saatlerim geçti tabi ki, saçımın ilk günkü aynaya baktığımda o kadar griydi ki şok içerisinde kaldım. Zaten ilk olarak küllü tonu  kendime yakıştıramadım. Sıcak bir renkten soğuk bir renge geçiş yaptığım için tuhaf geldi ancak saçım grimsi, çok az da olsa yeşil yansımalı bir saç oldu. Aşağıda fotoğrafını paylaşıyorum. Benim o gün fark ettiğim kuaför saçları efekt yaparak instagram hesabında paylaşıyor. Daha sarımsı bir renk koyuyor sayfasına. Aşağıda görebilirsiniz. Soldaki fotoğraf gerçek hali, sağdaki ise kuaförün sayfasında paylaştığı:

Saçıma alışamadım. Çok tuhaf bir renk oldu. Cila için gelmemi istedi bir ay sonra. Ancak daha birinci haftasında saçım güneşte şu şekildeydi:


Şimdi bu saçın küllü kumral ile ne alakası var? Güneşte bu şekilde olan bir saç nasıl 600 TL para verilmiş küllü kumral oluyor? Hem de sadece 6 gün içerisinde bu renk?
Ben saçımı Mart ayında boyattım, güneşte yukarıdaki gibi kapalı alanda yeşil ve grimsi bir saç rengi oldu zamanla.
Şuan Temmuz ayındayız. Saçımı bir rahat bırakmadım elbette. 4 ay içerisinde 6 kere boyattım. Şuan daha saçım yeni düzeldi sayılır. Yeşillikten kurtulamıyorum. O kadar pişman oldum ki saçımı boyatıp boşu boşuna 600 TL verdiğime.

Yani kuaförlere inanmayın arkadaşlar. Gerçek doğal küllü kumral veya bebek sarısı dediğiniz saçları yapamıyorlar. Doğal bir saç rengini boya ile elde edemiyorlar. Hepsi para kazanmak için boşa vaat. 


5 yorum:

  1. Turunculuk ve kizilliktan ah ne çektiiim:) Acik küllü kumral boyaya mavi mix(fındık tanesi kadar) ve gumus rengi (yarim parmak kadar) eklenirse turunculuk olmayacaktir. (mavi mix boya küllü ton elde etmede inanin en onemli detay!:) ) Mavi mix ve gumus boya eklenecegi icin hizli olmakta fayda var. Aksi takdirde saç mavilesip grilesebilir o da zemin cok aciksa. Gerci mavilesip grilesse de 3-4 yikamada o mavilik grilik gidecek yerini çok guzel bir küllü kumrala birakacaktir. Kullu sari isterseniz de sac acma islemini yaptiktan sonra acik küllü sari boyaya bahsettigim gumus ve mavi mixi yazilan ölçüde eklerseniz dogal sarisinlara benzersiniz.Tecrubeyle sabiit:) Eger istediginiz kadar kullu olmazsa olcuyu arttirabilirsiniz ama fazla abartmadan! Birazcikk:) Yoksa istenmeyen sonuclarla karsilabilirsiniz. O istenmeyen sonuctanda sacinizi her gun yikayarak 3-4 gunde kurtulursunuz. Kullu tonlar cok cabuk akip kizillastigi icin sık sık tekrarlamak gerekiyor.Ben neva color kullaniyorum fiyat/performans acisindan oldukca uygun pahali boyalara, pahali kuaforlere hic gerek yok:) O kadar boya denedim turunculasma ve kizillasmadan bir tek yukarida verdiğim detay sayesinde kurtuldum şiddetle tavsiyee:) Bir de mor şampuan boyadiktan bir sure sonra kizillaşan/turunculaşan saclarin kizillasmasini onemli ölcüde önlüyor/azaltiyor. Haftada 1-2 kere mor sampuanla sac yikarsaniz kizillaşma sureniz biraz daha uzayacaktir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben saçlarımı koleston 12.1 ekstra küllüye boyadım Allahtan diplerimdi ve çok yoğun olmasada turuncu oldu sizce bu dediğiniz 10.1 ile de işe yarar mı ?

      Sil
  2. Ben kullanacağınız 7.1-8.1 yada 10.1 gibi küllü kumral boyalarından herhangi birine 4cm kadar igora 0.22 sıkıyorum 9 vol. oksidan ve 1 çay bardağı saç kremi ekliyorum.
    ıslak saça boyadan sonra yada bakım yağı sürdüğüm saça dipler çok turuncu olduysa eğer diplerden başlıyorum diplerde 5 dk bekliyor. sonra uçlara sürüyorum. 3-4 dakika bekliyorum. (Benim uçlar platin sarısına yakın açık bu arada)
    dakika tutmanızın bir anlamı yok aslında baktınız saçlar bayaa mavileşiyo yıkayın.
    başta mavi gri yansımalar oluyo özellikle turuncu olmayan yerlerde. Maks. 3 yıkamada akıyor.
    0-22 boya mavi yaptığı gibi saçı 1-2 tonda koyu yapar bilginize.
    Bebek sarısı ve hayallerdeki gibi olmuyor tabiki hiçbir gramajsız prof olmayan boyama ama evde 20-30 tlye mal ederek küllü açık kumral sonuç veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı yöntemi denedim yaklaşık 2 ay önce. Ancak saçlarımın açık kısımlarında yeşillenmeler oldu. Yıkadıkça yeşillik yok oldu ancak saçımın hiçbir tonu küllüye yakın olmadı. Hala rengim yukarıdaki fotoğraflarda yer alan renk gibi. Ne yaparsam yapayım başka bir renk olmuyor :(

      Sil
  3. İgora turuncu azaltıcıyı ilk defa kullandım. Koleston açık küllü sarıya birazcık küllü kumral ekledim çok az da igora. Çok güzel bir renk çıktı. En güzel doğal saç renginde tutuyor bu renkler. Benim saçım da koyu kumral oldugu için avantaj. İgoradan önce saçlarımdaki turuncuyu almak için neva color gümüş gri katıyordum boyanın içine ama 3 yıkamada etkisi gidiyordu sürekli cila lazımdı.

    YanıtlaSil

Copyright © 2014 mostepotente